I když se svět točí stále rychleji, bez dlouhodobé strategie není podnikatelský úspěch možný. Trvalé konkurenční výhody lze dosáhnout jen prostřednictvím strategie.
Proč naplánovat vlastní strategii v Crowd1 ?
Před vlastním plánováním by jste si měli ujasnit vaše strategická východiska. Měli by jste si vymezit poslání, vizi a strategické cíle – tak jak to dělají úspěšné firmy.
Poslání – časově nevymezená proklamace budoucího zaměření “mojí” firmy a hlavních hodnot, které budou řídit moje další kroky
Vize – časově ohraničený popis podoby, jak bude za určitý čas moje podnikání vypadat, bod do kterého se chci dostat.
Strategické cíle – navazují na zpracovanou vizi, zpřesňují jednotlivé dílčí kroky, které je nutno vykonat pro dosažení vize.
Uvedu příklad:
Máte vizi postoupit v Crowd1 na pozici “President 1”. Zde se bavíme o zisku 5 000 000 bodů z binárního bonusu. Strategické cíle vám určí, jakým způsobem se postupně budete vypracovávat, počínaje startovní pozicí ‘Starter’, postupem na pozici ‘Team leader1’ (500 bodů), potom ‘Team Leader 2’ (1000 bodů) a tak dále až na pozici ‘Presiden1’ (nebo i výše). Ve strategických cílích si musíte rozepsat, jaké kroky je nutno vykonat, aby se vám podařilo naplnit vaši vizi. Prakticky to znamená napsat si, jak ty body nasbíráte. A potom jen stačí to, co jste si naplánovali, zrealizovat. Jedná se o nejtěžší úkol, protože v této fázi nastupují různá “ale”, výmluvy a spousta problémů, proč zrovna mi “to nejde”. Začnete si zdůvodňovat, že máte nevýhodu vůči ostatním, obviňujete druhé, hledáte chyby na jiných, jenom ne u sebe. Tak postupně vyšumí 95 % lidí, kteří zůstanou u toho, že opět neměli štěstí. O štěstí jsme si psali v předchozím příspěvku, pokud jste si ho nepřečetli, tak se k němu vraťte.
Proč by jste si měli nastavit svoje poslání a svoji vizi ? Protože pokud to s postupem na vyšší pozice a vyděláváním myslíte vážně, zavážete se určité skupině lidí, kteří od vás budou očekávat podporu. Chtě-nechtě se stanete vůdcem svého týmu a pokud nebudete směřovat za svým cílem a překonávat různé překážky, zbytek smečky to vycítí a vám se svou vizi nepodaří naplnit. Těch zmiňovaných 5 000 000 bodů neuděláte bez široké členské základny, ledaže by jste si těch 55 555 členů “nakoupili”, což by vás přišlo na 4 999 950 € . Takovému podnikání se říká charita.
Napsat komentář