Termín “metaverse” je nepochybně módní po celém světě. Podle americké Komise pro cenné papíry a burzy byl tento termín v první polovině roku 2022 použit více než 1 100krát v regulatorních dokumentech. V předchozím roce měl termín metaverse celkem jen 260 zmínek. Je zřejmé, že existuje určitý vzorec, a jaké bude toto číslo za několik měsíců, lze jen předvídat.

Metaverze se také stává termínem, který se v rámci globálních organizací používá častěji než ne. Nejen díky rozhodnutí Marka Zuckerberga přejmenovat platformu sociální sítě, kterou je Facebook, na “Meta”. Apple pilně pracuje na svých vlastních zařízeních, zatímco Google již léta vyvíjí technologie pro takzvané Metaverse. Google, Apple, Amazon a Microsoft jsou jen některé z velkých mezinárodních firem, které se k novému fenoménu hlásí.

Ačkoli všechny zmíněné podniky provádějí zásadní interní změny, není jasné, jaké jsou jejich skutečné plány, a jen málo z nich se zdá být schopno poskytnout nějaké podrobnosti. Téměř každý vedoucí pracovník cítí potřebu hovořit o metaverzi a vysvětlovat, jak přirozeně doplňuje jejich projekt nebo podnikání lépe než jakékoli jiné společnosti. Zdá se, že se neshodnou na významu náhlavních souprav pro virtuální realitu, blockchainů a kryptoměn, stejně jako na tom, zda je tato nová platforma již zde, zda může přijít brzy, nebo zda je ještě desítky let vzdálená.

Co vlastně o Metaverzu víme?

Máme jasno v tom, že je považována za paralelní virtuální realitu, ne-li celou rovinu existence, která vychází z veškerých digitálních technologií a dokonce začala ovládat velkou část skutečného světa. Přirovnává se k jakémusi 3D internetu, kde by počáteční postup zjišťování každého prvku byl náročný, ale vyplatil by se.

Herní průmysl přijal metaverzi a došlo k výraznému pokroku v oblastech, kde se reálný a virtuální svět protínají. Je nesmírně těžké předpovědět, kam až se trh skutečně posune, protože existuje tolik možných výsledků.

Dosud vidělo:218Dnes vidělo:1