Motivace

Motivace je o tom, co je potřeba k udržení úspěšného myšlení. I když se scvrkne na to, že zůstanete pozitivní ve všech aspektech vašeho života, často se to snadněji řekne, než udělá. Proč? Odpověď na to je jednoduše na skutečnost, že v určitých časech se všichni cítíme více motivováni než v jiných. Pro některé lidi je například těžší udržet dobrý pracovní režim, když jsou v uprostřed zimy. Jiní zjistí, že jejich pozitivita je ráno silná, ale začíná slábnout odpoledne. Někteří potřebují tlak šéfa, který od nich očekává, zatímco jiní jsou skutečně motivováni pouze tehdy, když je třeba zpracovat objednávky zákazníků.

Stručně řečeno, každý je jiný. Velkým rozdílem podnikatelů na rozdíl od zaměstnanců je, že se potřebují motivovat. Nikdo tady nebude, aby vás vyšachoval, takže se musíte naučit, co vás motivuje, a stanovit si cíle. Proč je motivace tak důležitá? Bez ní budete provádět pouze jednodušší úkoly, ty, o kterých víte, že přinášejí výsledky. Motivace sama sebe znamená být schopen dokončit všechny věci, které musíte jako osoba samostatně výdělečně činná udělat. Bez motivace začne vaše podnikání klopýtat. Proto, pokud máte pocit, že vám chybí motivace, pak stanovení dosažitelných cílů pro sebe sama bude velkou pomocí.

Vytvořte si seznam úkolů, kterých chcete v příštích několika hodinách dosáhnout. Odhodlejte se, aby jste je dokončili – i když se vám to nebude líbit – a pocit úspěchu bude hmatatelný. Najděte způsob, jak se za splnění těchto úkolů odměnit. Řekněte si, že si dáte dvacetiminutovou pauzu nebo si dáte sušenku – cokoliv, co vás napadne. Nepřijměte odměnu, dokud nedokončíte všechny úkoly, které jste si sami stanovili. Pouze jejich kombinací začnete vidět širší obrázek a budete se cítit méně stresováni, protože nesplněné úkoly již nejsou strašákem. Tím, že si dáte malé, ale dosažitelné výhry, jako je tato, by se váš impuls měl vrátit a už se nebudete cítit nedostatečně motivováni.

Na druhou stranu se netrestejte za to, že jste neudělali to, co jste si předsevzali. To je kontraproduktivní. Místo toho si poznamenejte všechny úkoly, které nebyly dokončeny, a ujistěte se, že se jsou vašimi prioritními úlohami, až budete plánovat další. Mějte na paměti, že každého vyrušují neočekávané události nebo musí něčemu věnovat více času, než plánoval. Jen se ujistěte, že se odměníte až poté, co bude těchto mini-cílů dosaženo. Nezapomeňte také, že sebe-motivace je jen jedním z aspektů, které musí podnikatel podstoupit.

Většina podnikatelů bude také muset motivovat ostatní. To může být samozřejmě tím, že nabízíte pobídky svým zákazníkům, ale nekončí to u klientů. Dobří podnikatelé budou také schopni motivovat věřitele, potenciální investory a další zainteresované strany tím, že zůstanou nadšeni svým podnikáním. Pokud vás nemotivuje úspěch vašeho podnikání, proč by to měl být někdo jiný? Stejně tak budete muset čas od času motivovat svůj tým. Pokud máte zaměstnance nebo dodavatele, kteří pro vás pracují, pak motivace k tvrdé a dobré práci bude přínosem pro vaše podnikání. Přemýšlejte o tom, co motivuje lidi kolem vás, a pokud nevíte, pak je dobré se jednoduše zeptat. Každý je motivován různými způsoby. Možná zjistíte, že finanční pobídky fungují, ale to nebude případ každého, s kým jednáte.

Dalším důležitým aspektem motivace v podnikání je vědět, co dělat, když se věci pokazí. Všichni podnikatelé čelí výzvám a některé se mohou zpočátku zdát nemožné vyřešit. Možná čelíte zvýšeným nákladům, které nemůžete kontrolovat? Možná významný zákazník zadá objednávku jinde? Stejně tak může z nějakého důvodu dojít k tomu, že kvalifikovaný zaměstnanec odejde. Všechny tyto otázky se v té době mohou zdát jako obrovské překážky. Panika nebo pocit shody však nepomůže. Vždy reagujte klidným a racionálním způsobem na nepřízeň osudu. Pokud ne, může se to ještě zhoršit. Někdy se musíte smířit s tím, že tak to ve věci chodí, a hledat způsob, jak rozvíjet své podnikání různými způsoby. Podnikání je o vývoji, abychom překonali problémy, které jim nejsou vydány na milost a nemilost. Mějte na paměti, že i ty nejhorší situace představují příležitosti. Například ztráta velkého klienta vám může například nahrát na vývoj nových obchodních nabídek v jiných odvětvích souvisejících s vaším současným. Ztráta váženého člena vašeho týmu může znamenat, že nakonec naverbujete někoho ještě lepšího pro váš budoucí obchodní úspěch. Jak již bylo zmíněno, zůstat motivovaný je o zachování pozitivity, kterou potřebujete k udržení úspěšného myšlení, ve které pracujete od doby, kdy vaše podnikání začalo.

Volně přeloženo z Mindoe